איך לרכב על אופני ספינינג?

להלן מספר שלבים שכדאי לבצע בעת רכיבה על אופני ספינינג:

התאימו את אופני הספינינג לגוף שלכם: לפני שמתחילים ברכיבה, התאימו את גובה המושב כך שהמותניים שלכם יהיו מיושרות עם הכידון, ניתן להתאים את גובה הכידון כך שתוכלו לאחוז בהם בנוחות מבלי להתכופף, זה יעזור לכם להימנע מפציעה.

קבעו את ההתנגדות: לאופני ספינינג יש בדרך כלל כפתור התנגדות המאפשר להתאים את דרגת הקושי של הנסיעה. התחל עם התנגדות נמוכה והגבירו אותה בהדרגה תוך כדי חימום.

חימום: התחילו בחימום עדין על ידי דיווש איטי במשך 5-15 דקות. זה יכין את השרירים לאימון אינטנסיבי יותר.

עקבו אחר המדריך: אם אתם לוקחים שיעור ספינינג, עקבו אחר הרמזים של המדריך לגבי מהירות דיווש, התנגדות ותנוחת הגוף, אם אתה רוכב בעצמך, שאף לשמור על רמת עצימות מתונה לאורך האימון.

התמקדו בצורה: שמרו על צורה נכונה על ידי שמירה על גב ישר, כתפיים רפויות ופעילות הליבה. שמור את כפות הרגליים מקבילות לקרקע ואת הברכיים בקו אחד עם האצבעות.

להתקרר: לאחר האימון, פדלו בקצב איטי יותר למשך מספר דקות כדי להחזיר בהדרגה את קצב הלב לקדמותו.

מתיחה: סיימו את האימון עם כמה תרגילי מתיחה כדי לעזור לשרירים להתאושש ולמנוע פציעה.

זכרו להקשיב לגוף שלכם ולהתאים את עוצמת הנסיעה לפי הצורך. עם תרגול תפתחו את הכוח והסיבולת לרכוב לפרקי זמן ארוכים יותר.

איך לרכב על אופני ספינינג בצורה נכונה

איך לרכב על אופני ספינינג?

5 שגיאות שאסור לעשות על אופני ספינינג

יציבות גרועה: טעות נפוצה אחת היא יציבות לקויה בזמן הרכיבה. זה יכול לגרום לאי נוחות ועלול להוביל לפציעה, הקפידו לשמור על גב ישר, כתפיים רפויות ופעילות הלב לאורך כל האימון.

שימוש רב מדי בהתנגדות: שימוש רב מדי בהתנגדות עלול להפעיל עומס מיותר על הברכיים, הירכיים והגב, התחילו עם התנגדות נמוכה והגבירו אותה בהדרגה ככל שאתה מתחזק.

דיווש מהר מדי או איטי מדי: דיווש מהר מדי או איטי מדי יכול להשפיע על יעילות האימון. שאפו לשמור על קצב מתון לאורך כל הרכיבה, ועקבו אחר הרמזים של המדריך שלכם למהירות והתנגדות.

לא מספיק לחות: חשוב לשמור על לחות במהלך האימון. הקפידו להביא אתכם בקבוק מים ולגמו לגימות קבועות לאורך כל הרכיבה.

נעלים לא מתאימות: נעילת נעליים לא נכונות עלולה לגרום לאי נוחות ולהשפיע על הביצועים ועל האופניים, הקפידו לנעול נעליים עם סוליה קשיחה והתאמה מאובטחת, כמו נעלי רכיבה על אופניים או נעלי ספורט עם סוליה יציבה.

על ידי הימנעות מטעויות נפוצות אלו,  אפשר להבטיח אימון בטוח ויעיל על אופני ספינינג, זכרו להקשיב לגוף שלכם ולהתאים את עוצמת הנסיעה לפי הצורך.

 

אהבת את המאמר? שתף\י אותו!

דילוג לתוכן