הליכון לא עובד

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תוכן עניינים

איך יודעים שמשהו בהליכון לא בסדר? הליכון לא עובד עשוי להיראות מבחינה חיצונית בסדר גמור, אך כאשר מפעילים אותו מבחינים בסימנים לתקלה או בלאי. השאלה היא את מי צריך להזמין לצורך פתרון הבעיה וגם האם ישנה אפשרות לתחזק אותו טוב יותר, להבא. 

מהם הסימנים לתקלות וקלקולים 

מספר סימנים יכולים להעיד על כך שההליכון שלכם לא תקין או לא פועל בצורה חלקה וטובה. במילים אחרות, אלה סימנים שמעידים על כך שצריך לבצע תיקון כלשהו. נציגי חברת ריפיט מספרים כי בשלב הראשון, ניתן לזהות תקלה אפשרית אם נשמעים רעשים לא מוכרים. אך יש סימנים נוספים לכך שצריך לתחזק ולתקן. 

מלבד רעשים או חריקות, תקלה יכולה לבוא לידי ביטוי גם במהירות לא תקינה. כלומר לא מצליחים לכוון את המהירות לפי התוכנית הנבחרת או שרצועה לא נעה באופן חלק. בעיה מסוג אחר תתרחש כאשר מסיבה כלשהי המכשיר כלל לא נדלק. הכרטיס עלול להיות פגום או שקיימת תקלה חשמלי מסוג אחר. 

חלק גדול מהתקלות הן מכאניות. כלומר בעיה במנוע של המכשיר. לפעמים הצירים ינזקו או שדווקא החיישנים התיישנו ולא פועלים היטב. לפעמים ינסה המשתמש לשנות את זווית השיפוע ולא יעלה בידו, יתכן שזאת בעיה במגעים או שפשוט צריך לבדוק את המנגנון החשמלי. אם מזהים ריח מוזר כשהמכשיר פועל, מיד כבו את המכשיר והזמינו טכנאי שיגיע לבדוק.

הליכון לא עובד

הליכון לא עובד? או לא נדלק?

הליכון לא עובד?

כשיש ספק אין ספק, ומה זה אומר

אם אתם מחזיקים בבית הליכון או שיש לכם כמה כאלה בחדר הכושר שלכם, אתם בוודאי יודעים מה המשמעות של פעולה תקינה. יתכן מאוד שכבר נתקלתם בכל מיני תקלות, קלקולים וגם תיקונים שבוצעו בעבר. למרות זאת, תמיד יש דגמים חדשים ומפעם לפעם עולים סימנים פחות מזוהים. ההמלצה היא שבכל מקרה של ספק, אין ספק. אם משהו לא פועל כמו שאתם מכירים ויודעים, פנו לטכנאי שירות שמכיר היטב את הדגם שלכם. 

איך יודעים לזהות טכנאי הליכונים מנוסה 

אם ראיתם שיש בעיה, הליכון לא עובד וצריך לתקן, הזמינו אך ורק טכנאי מנוסה. הוא צריך להכיר את עולם ההליכונים וספציפית, להכיר היטב את המותג שברשותכם. תמיד וודאו זאת היטב. בדגמים חדישים, המכשיר עצמו עשוי לדעת ולזהות חלק מסוגי התקלות. כלומר, על הצג יופיע קוד המסמן תקלה מסוימת. 

כאשר הטכנאי מכיר היטב את כל סוגי החיוויים, הוא יוכל להפעיל מחדש את המכשיר בתוך זמן ראוי. הוא לא יבזבז זמן על ניסיונות סרק. בנוסף סימן הזיהוי לטכנאי מעולה באמת יהיה כזה: לפני שהוא יגיע, הוא ישאל אתכם שאלות מנחות. כל זאת משום שלפעמים ניתן בפעולה פשוטה אחת להחזיר את המכשיר לכשירות. רק אם הבעיה לא נפתרה טלפונית, התיקון יתבצע במקום. 

האם תחזוקה וטיפול מונע יכולים לעזור

אף מכשיר כושר, במיוחד לא כזה הפועל על חשמל וכולל רכיבים עדינים וכרטיס חשמלי, לא יפעל ללא שום תקלה. אבל, תחזוקה ותפעול נכונים יכולים למנוע קלקולים מיותרים. למשל:

• לא מניחים חפצים כבדים על המכשיר, כשהוא לא בשימוש. זהו לא מחסן או מתלה.
• שאבו אבק מפעם לפעם, מן המסילה ומהחלקים השונים.
• סלקו לכלוכים שעלולים לתקוע את הרצועות.
• הקפידו על שימון הרצועה בכל כ-10 שעות שימוש.
• הימנעו מהפעלת המכשיר כשהוא עומד בשמש.
• שמרו על כבל חשמלי תקין ואם השקע נראה פגום, החליפו אותו.
• כשיש חיווי של תקלה, בדקו מיד עם טכנאי מהי המשמעות.
• החליפו את הרצועות בכל פעם שיש סימני בלאי.
• רצועה רופפת או לא מתוחה מספיק, צריך למתוח ולשמן.

אהבת את המאמר? שתף\י אותו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
דילוג לתוכן