הרמת משקולות לנשים כן או לא

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תוכן עניינים

שלא כמו בעבר, כיום נשים ממלאות את חדרי הכושר במגוון רחב של מתקנים ומכשירים. לא רק בהליכונים ואופני כושר אלא גם באזור המשקולות ובמכשירי הכוח.

מי שבוחרת להירשם לחדר כושר ועובדת עם מדריך כושר על תוכנית אימונים, כבר לא תתפלא לראות שחלק נכבד מהזמן שלה יושקע דווקא בפיתוח של שרירים.

אלא שלצד המודעות הגבוהה, נשים רבות עדיין חוששות מפני המשקולות כיוון שהן לא רוצות להיראות "מנופחות" וגבריות מדי, ולכן מבצעות אימונים אירוביים בלבד. במאמר שלפניכם נסקור מספר מיתוסים על הרמת משקולות לנשים ואימוני כוח ונקנח בהמלצות.

אם ארים משקולות, אתנפח

לא נכון. גברים "מתנפחים" מהרמה של משקולות כיוון שבגופם ישנו ההורמון הגברי טסטוסטרון, שמצוי מעט מאוד גם בקרב נשים. נשים שנראות מנופחות כמו גברים, לוקחות סטרואידים לניפוח הגוף. זה נפוץ בעיקר בענף התחרותי.

הרמת משקולות לנשים לא עוזרת בהורדה של אחוזי שומן

זהו מיתוס לא נכון. אנחנו יודעים איזה מאמץ דרוש לנו כדי לבנות שריר, אך כדי לתחזק אותו – המאמץ גדול אפילו יותר. ככל שמסת השריר בגופנו גבוהה יותר, כך האנרגיה שנדרשת כדי להזין את השריר תהיה גדולה יותר. גם בזמן מנוחה, ואפילו בזמן שינה, השריר שורף אנרגיה לצורך תחזוקה ושימור, והדבר בא לידי ביטוי גם בשריפה של שומן.

אימונים של ריצה ואופניים מספיקים לי

לא נכון. אם את מעוניינת בגוף רזה וחטוב, כדאי לשלב בין אימון אירובי כדוגמת הליכה, ריצה או אופניים לאימון כוח כמו הרמה של משקולות ומכשירי כוח. המטרה היא אכן להיות במשקל גוף תקין ותואם לגובה, אך לא פחות חשוב מכך – בשרירים מוצדקים ויציבים ולא בעור "מדלדל", כמו שאנחנו נוטים לכנות לעיתים קרובות את עור הבטן ועור הזרועות.

הרמה של משקולות מחזקת רק את פלג הגוף העליון

לא נכון. למרות שאנחנו מרימים את המשקולות באמצעות הידיים, הרמת משקולות לא מחזקת רק את פלג הגוף העליון כדוגמת שרירי הגב, הידיים והחזה, אלא גם את שרירי הליבה – הבטן והגב התחתון, הרגליים, רצפת האגן והישבן, כיוון שהרמת משקולות דורשת יציבות רבה מאוד בחלק הגוף התחתון.

בנוסף, ניתן לשלב באימוני הכוח גם תרגילים לחיזוק מיוחד של פלג הגוף התחתון, אם באמצעות מכשירי כוח בחזק הכושר ואם באמצעות משקולות מיוחדות שניתן לכרוך סביב הקרסול.

הרמת משקולות לנשים כן או לא

הרמת משקולות לנשים כן או לא

אני אישה ולכן לא אצליח לנפח את השרירים

גם זה לא נכון, אך תלוי מאוד מהי הכוונה בניפוח שרירים. כדי להגיע לרמת שרירים של גבר יש צורך ביותר באימון הרמת משקולות – יש צורך בנטילה של כדורים הורמונליים.

אך גם נשים יכולות לחזק את השרירים ואף להבליט אותן בצורה חיננית מאוד שעדיין שומרת על נשיות. למשל – שחקניות טניס ושחייניות הן בעלות כתפיים רחבות וידיים מוצקות מאוד, ואצניות יהיו בעלות שרירי ירך חזקות וקוביות בבטן.

לסיכום – הרמת משקולות לנשים ואימוני כוח זה טוב?

כן! הרמת משקולות לנשים ואימוני כוח מסוגים שונים מחזקות את השריר ולא גורמות לך להיראות מנופחת. לכך יש שני יתרונות ברורים:

עיצוב הגוף – הפחתה באחוזי שומן היא דבר חשוב, אך אם לא תחזקו השרירים שלכן אתן עלולות לקבל מראה כחוש ורזה, בלי צורה ובלי טעם. אימוני כוח ימצקו את שרירי הידיים, הישבן, הירכיים והבטן ויעניקו לכן מראה חטוב ובריא יותר.

שריפת קלוריות במנוחה – כפי שצוין, כדי לתחזק את השרירים ולהזין אותם, הגוף שורף קלוריות רבות גם בזמן מנוחה. המשמעות היא שככל שתקפידו לבצע אימוני כוח, כך תיהנו מ"תופעת לוואי" מבורכת של שריפת קלוריות נוספת 24 שעות ביממה.

טיפים למתאמנות

בחרו מספר תרגילי כוח – מהרמת משקולות, דרך סקוואטים עם משקולת על הרגליים ועד לכפיפות בטן. השילוב בין התרגילים יאפשר לכם מצד אחד אימון לכל חלקי הגוף ומצד שני גיוון שיפחית את השעמום.
• בתחילת האימון, בצעו חימום לשרירים כדי למנוע פציעות

• בסיום האימון, בצעו שחרור שרירים כדי לצמצם כאבים של אחרי אימון.

• הקפידו לאכול חלבון בסיום האימון, בשילוב עם פחמימה איכותית.

• הקפידו על תזונה נכונה לאורך כל תקופת האימונים – השרירים יבלטו החוצה רק אם תצליחו להפחית באחוז השומן.

אהבת את המאמר? שתף\י אותו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
דילוג לתוכן