ריצה על הליכון לעומת ריצה בחוץ

תוכן עניינים

מרבית האנשים עובדים בעבודה משרדית ויושבים ברוב שעות היום, לכן פעילות גופנית בשעות הפנאי היא הכרחית כדי לשמור על אורח חיים בריא ותקין. אחת מפעילויות הספורט הפופולריות ביותר היא הריצה, וניתן לראות זאת על פי מספר תחרויות הריצה הנערכות בשנה בישראל ובעולם כולו. ריצה על הליכון וריצה בתנאי שטח הן שונות מבחינת המאמץ והתוצאות, וחשוב להכיר את ההבדלים ביניהן כדי לבחור לעצמכם את הדרך הנכונה שתעזור לכם להתמיד ולשמור על בריאות הרגליים. 

ריצה על הליכון

ריצה בהליכון נחשבת לטובה הן מבחינת הנוחות והן מבחינת הפעולה עצמה. ההליכון מאפשר סביבה קבועה ונוחה לאימון – מתלה לבקבוק מים, מתקן להנחת הטלפון הנייד, בקרה על שריפת הטמפרטורות וקצב הלב, וכן ניתן להתאמן עם תנאים טובים כדוגמת מיזוג אוויר וטלוויזיה, שללא ספק מאפשרים להתמיד בפעילות. כמו כן, ההליכון מאפשר לשמור על קצב ופסיעה קבועים, ובזכות בולמי הזעזועים שיש בהליכון ניתן למזער את הסיכויים לפגיעה בברכיים.

בהליכון קל יותר לרוץ למרחקים ארוכים מאשר בריצה על הקרקע, דבר הגורם לשריפת קלוריות רבה יותר, ולבסוף – את ההליכון תמיד ניתן לעצור כשמרגישים חלשים או עייפים, לעומת ריצה בחוץ, בה יש צורך לחזור בהליכה את המרחק שרצתם. הדבר היחיד שנראה כחיסרון הוא שקניית הליכון או מנוי לחדר כושר עולה כסף, לעומת ריצה בחוץ.

ריצה על הליכון לעומת ריצה בחוץ

זקוק לטכנאי הליכונים ומכשירי כושר נוספים?

ריצה על הליכון לעומת ריצה בחוץ

ריצה בתנאי שטח 

ריצה בחוץ נחשבת לפעילות מגוונת יותר, כיוון שיש נוף משתנה ולא נמצאים במקום סגור. עבור לא מעט אנשים, ריצה בחוץ היא הזדמנות לנשום אוויר וליהנות מהדרך, אחרי יום ארוך במשרד. המשטח עליו רצים הוא משטח שמשתנה גם הוא – עליות, ירידות ואפילו בורות במדרכה או בכביש. כל אלה, מצד אחד מקשים על הריצה, אך מצד שני – מאתגרים יותר את מערכות הגוף.

החסרונות הטמונים בריצה בתנאי שטח נוגעים לבריאות הברכיים והגוף – אם לא רוכשים נעליים איכותיות במיוחד עם בולמי זעזועים, ריצה בחוץ עלולה לגרום לפציעות ברגליים. בנוסף, כשבוחרים לרוץ בחוץ – תלויים במזג האוויר – בימים של גשם וכן בימים של קיץ חמים, הרבה יותר קשה לרוץ בחוץ, וכתוצאה מכך ההתמדה בפעילות הגופנית נפגעת. 

לסיכום – ריצה על הליכון או ריצה בחוץ?

לפעולת הריצה יש יתרונות רבים, אך חשוב לבחון את הדרך. כיום, ריצה על הליכון נחשבת לבריאה יותר, ומאפשרת להתמיד בפעילות. כידוע, אחד המכשולים הגדולים ביותר עבור כל מי שמתאמן בצורה כזאת או אחרת, הוא עניין ההתמדה. כשהליכון ממוקם בחדר המתאים, עם מיזוג אוויר וטלוויזיה ליצירת עניין, פעולת הריצה הופכת לתחביב שקל יותר לעמוד בו לאורך זמן.

ההמלצה הטובה ביותר היא להשקיע בהליכון איכותי מיד ראשונה או שניה, שמגיע עם כל הפונקציות החשובות – מדידת דופק, חישוב שריפת קלוריות, אפשרויות לבניית תוכנית אימונים הדרגתית וכן אפשרות לשנות את שיפוע ההליכון.

אהבת את המאמר? שתף\י אותו!

דילוג לתוכן