ספורט בגיל השלישי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תוכן עניינים

כל גיל הוא גיל שדורש ביצוע פעילות גופנית ותמיד תהיינה לאותה הפעילות השפעות טובות, מטיבות וחיוביות על גופו ונפשו של המתאמן. לאנשים רבים נדמה שבגיל השלישי, לאחר היציאה לפנסיה ובהתקרב גיל 60-70, אין צורך בפעילות גופנית, והיא אף עלולה להיות לנטל גדול מדי על הגוף. אמנם מדובר בדיעה די פופולרית, אך אין בה אמת ודווקא ההיפך הוא הנכון – לביצוע פעילות גופנית יש השפעות טובות מאוד גם על הגוף של האדם הבוגר, בהיבטים פיזיים ונפשיים כאחד.

איזו פעילות גופנית מתאימה לגיל השלישי?

על מנת שפעילות גופנית תהיה יעילה ובעלת השפעות חיוביות – היא צריכה, קודם כל, להיות מהנה. אין טעם לעשות משהו שלא נהנים ממנו, כי אז גם לא מתמידים בו. מי שכבר מורגל בביצוע כושר גופני או באימונים על בסיס קבוע – יכול פשוט להמשיך בהם. רוב האנשים הבוגרים בוחרים בהליכה מפאת פשטות הביצוע, שחייה בשל האפקט המרענן של המים או כל סוג אחר של פעילות גופנית שהם כבר מורגלים בו. כמובן שהתחלת האימונים דורשת התייעצות עם איש מקצוע או מאמן מוסמך שמכיר את אוכלוסיית הגיל השלישי ויידע לייעץ מה ואיך יהיה הכי נכון לעשות. 

למה חשוב להקפיד על ספורט באופן קבוע?

בגיל השלישי הגוף מתבגר בצורה מהירה הרבה יותר. ישנה היחלשות כללית והעצמות, השרירים והמפרקים הופכים הרבה יותר רגישים. הפתרון – אימוץ אורח חיים בריא שמשלב אימונים גופניים שמתאימים לרמה הכללית. בזכות ביצוע אימונים סדירים ישתפר לחץ הדם, חילוף החומרים יהיה טוב ויעיל יותר, גמישות המפרקים תשתפר – גם התחושה הכללית ומצב הרוח יהיו מרוממים וטובים.

ספורט בגיל השלישי

ספורט בגיל השלישי איך ניתן לשמור על כושר?

ספורט בגיל השלישי למה זה חשוב?

איך יודעים באיזו פעילות גופנית הכי כדאי לבחור?

ניתן לבחור על סמך תחושה אישית, אך הכי יעיל יהיה להתייעץ עם איש מקצוע מותאם לגיל השלישי. ככלל, הפעילות הגופנית הבסיסית והבריאה ביותר היא ההליכה, וכיום בחדרי הכושר ניתן לראות עלייה משמעותית במתאמנים בגיל השלישי אשר מבינים שבשגרה הנוכחית, ובמיוחד כשמפסיקים לעבוד ולזוז כבעבר, ביצוע ההליכה הוא בעל משמעות רבה מאוד לאריכות ימים, לשיפור התחושה הכללית וכמובן לשיפור מצב הרוח.

בריפיט אנו ממליצים לכל אדם מבוגר אשר גופו ונפשו חשובים לו, לרכוש עבורו מכשיר כושר ביתי אשר יוכל להתמיד בו בפעילות גופנית לפחות 3 פעמים בשבוע. יחד עם זאת, תמיד חשוב להיות קשובים לגוף, לשים לב שהפעילות מהנה, לא קשה או מאתגרת מדי ולא כרוכה בכאבים או בחוסר נוחות. אם תחושות אלה מתגלות – יתכן ולא מבצעים כראוי את התרגילים ואז חשוב לפנות שוב למאמן ולקבל הסברים מחדש.

פעילות ספורטיבית בגיל השלישי – להאריך שנים!

זו לא סיסמה! ביצוע פעילות גופנית בצורה נכונה ומבוקרת שמתאימה למצב הגופני ולגיל של המתאמן יכולה לתרום רבות להארכת שנים ולהעלאת איכות החיים, וישנם מחקרים שיעידו כי פעילות גופנית בשלב זה של החיים היא חשובה אף יותר מפעילות בגיל צעיר יותר.

אהבת את המאמר? שתף\י אותו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
דילוג לתוכן