תזונה נכונה ובריאה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תזונה נכונה היא הדלק של הגוף כדי להמשיך לתפקד בחיוניות וגם כדי להתאמן באופן שיביא לתוצאות. משפט חכם אומר – "אכול כדי לחיות, ואל תחיה כדי לאכול". המזון הכרחי לנו כדי להמשיך לחיות, אך כשאוכלים יותר מדי או כשאוכלים מזון שאינו בריא – זה הופך למסוכן. אז מהי תזונה נכונה ובריאה? 

תזונה נכונה ובריאה

תזונה נכונה צריכה לשאוף להיות כמה שיותר טבעית, ללא תוספות. יותר מכך, גם מזונות מעובדים שהפכו מדבר אחד לדבר אחר, לא נחשבים לבריאים. למשל, גבינות מופחתות שומן אשר עברו תהליך בו הוצאו שומנים מהגבינה אך הוכנסו חומרים אחרים, ואפילו משקאות ממותקים שממתגים את עצמם כמשקאות ללא סוכר או ללא קלוריות.

ככל שרשימת המרכיבים הכתובה מאחורי אריזת המוצר היא קטנה יותר, כך תוכלו לדעת שהמוצר קרוב לטבעי. חשוב מאוד להכניס לתזונה ירקות בכל הצבעים וכמובן שגם פירות. בכל ארוחה תקפידו שיהיו ירקות חתוכים, ולגבי כמות הפירות – תאפשרו לעצמכם לאכול כ-2-3 פירות ביום כיוון שהם מלאים בסוכר, והסוכר כידוע עולה במהירות בזרם הדם, הופך לשומן וגורם לנו לחוש רעבים תוך זמן קצר מאוד, כאילו לא אכלנו לפני רגע.

תזונה נכונה ובריאה

ייעוץ מקצועי ללא עלות

ייעוץ מקצועי חינם

ארגון הצלחת – כמה מקבל כל סוג מזון?

החלוקה הטובה ביותר בצלחת היא 50% ירקות, 25% מנת חלבון ו-25% מנת פחמימה. גם השומן הוא חשוב לגוף, ותמצאו אותו בצלחת שלכם: בשמן זית, בגבינות, בטחינה, בביצים, בבשר, דגים, עוף ועוד. בנוסף לחלוקת הצלחת, חשוב לדבר על כוס השתיה שבצד: מים חשובים מאוד לבריאות, וטובים גם כדי לשמור על הירידה במשקל מכיוון שלפעמים אנחנו צמאים אך מפרשים תחושה כזו כתחושת רעב.

כמה ארוחות אוכלים ביום? 

חלוקת הארוחות במהלך היום היא משהו אינדיוודואלי. יש הממליצים לחלק את היום ל-5-6 ארוחות קטנות כדי שלא להיות רעבים מדי עד שמגיעה הארוחה הבאה, וגם כדי לשמור על חילוף חומרים תמידי. לעומתם ישנם אנשים שמספיקות להם 2 ארוחות גדולות ביום כדי להרגיש שבעים למשך שעות ארוכות. כל אחד יכול לבחור את הדרך הנוחה לו, אך חשוב לשמור על כך שלא מגיעים לארוחות רעבים בצורה מוגזמת כדי להימנע מזלילה מיותרת, ולא ל אחד יכול לבחור לעשות זאת בצורה הנוחה לו, והעיקר לשמור על 2 עקרונות – לא להגיע לארוחות רעבים מדי כדי שלא להגזים עם הקלוריות, ולא להיכנס למצב של רעב וצום כי אז הגוף אוגר שומן עוד יותר. 

שילוב של ספורט עם תזונה נכונה ובריאה

היום כבר ידוע מעבר לכל ספק, שתזונה נכונה ביחד עם פעילות גופנית הם בעלי השפעה עצומה על הבריאות ועל איכות החיים. בין אם המטרה שלכם היא לרדת במשקל, לשמור על הבריאות או השילוב ביניהם – ההמלצה היא לצרוך מזונות טבעיים, להרבות בשתייה של מים ולבצע פעילות גופנית אירובית לפחות 3 פעמים בשבוע.

אהבת את המאמר? שתף\י אותו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
סגירת תפריט
דילוג לתוכן