איך פעילות אירובית תורמת לבריאות שלכם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

יש לא מעט דרכים לבצע פעילות גופנית שתאפשר להגיע לתוצאות מעולות רצון ולעמוד ביעדים שחשובים לנו – פעילות המתרכזת במשקולות, פעילות המתרכזת בהוצאת חמצן משמעותית או דווקא פעילות במסגרת חוגים של עיצוב וחיטוב הגוף.

כמו בכל תחום, לכל סוג פעילות יש את היתרונות והחסרונות שלו, ומומלץ להתאים את הפעילות הגופנית אותה אתם מבצעים למטרות החשובות לכם. הפעילות האירובית, בה מתרכז המאמר הזה, היא אולי הפעילות הנפוצה ביותר, אך היא לא מתאימה לכל סוגי המתאמנים.

מהי פעילות אירובית ואיך היא משפיעה על הגוף?

הפעילות האירובית היא בדרך כלל פעילות שמבוצעת במהירות גבוהה והיא נחשבת לפעילות מלאה באקשן – ריצה, הליכה, שיעור מחול אירובי, מדרגה, קיק בוקינג או זומבה. בעזרת פעילות נמרצת עולה הדופק של המתאמנים ושילוב מסוים של תנועות לפי בחירתם מסייע להם להשיג את המטרות האימון.

בניגוד לפעילות אנ-אירובית שהיא הרבה יותר מונוטונית, שקטה ורגועה, הפעילות האירובית היא פעילות שמזיעים בה, הדופק עולה, חילוף החומרים מואץ וכל עוד שומרים על דופק גבוה – תושג גם שריפת השומנים. בגדול, פעילות אירובית מוגדרת כפעילות בה הוצאת החמצן היא הגבוהה ביותר.

איך פעילות אירובית תורמת לבריאות שלכם

איך פעילות אירובית תורמת לבריאות שלכם

איך פעילות אירובית תורמת לבריאות שלכם

היתרונות של פעילות אירובית

מי שמחפש להשיג תוצאות בפרק זמן קצר ימצא שהפעילות האירובית יכולה לסייע לו רבות בכך. כל מערכות הגוף משנות את דרך הפעולה שלהן ברגע שהדופק עולה וכך הגוף נכנס לכושר בדרך הטובה והיעילה ביותר. אחד היתרונות הידועים בפעילות האירובית הוא שריפת הקלוריות המואצת, שלא מתרחשת בהיקף דומה בשום פעילות גופנית אחרת.

 בנוסף לשריפת הקלוריות שתורמת לירידה במשקל, לפעילות האירובית ישנם יתרונות משמעותיים מאודבכל הקשור לשיפור תפקוד כלי הדם והלב, איזון לחץ הדם, שיפור מצב סוכרתי והשפעה רבה על מצב הרוח. במהלך פעילות גופנית מאומצת, משתחררים במוח הורמונים האחראיים על מצב הרוח. התוצאה – במשך מספר שעות לאחר האימון, תרגישו הרבה יותר טוב, וכך תוכלו להיכנס למעגל של אימונים שישפר את הבריאות שלכם וכמובן את מצב הרוח שלכם. יש יותר טוב מזה?

איזו פעילות גופנית כדאי לבצע?

לשאלה זו אין תשובה שתהיה נכונה באופן גורף עבור כל מתאמן ומתאמן. לכל אחד יש את ההעדפות שלו וגם את רמת הכושר שאיתה הוא מתחיל להתאמן. יש מי שיעדיפו לשחות או לרוץ, יש מי שאוהב לרקוד. חשוב לבחור בפעילות אירובית שנהנים לבצע, אחרת יהיה קשה מאוד להתמיד בה ואין טעם לבחור בפעילות שלא נעים לבצע אותה ורק מחכים שהאימון כבר יסתיים. אם אתם אוהבים פעילות גופנית אך פחות אוהבים את חדרי הכושר העמוסים, אולי הפתרון הטוב עבורכם הוא להתאמן בבית.

הליכון ביתי – הפתרון לפעילות אירובית ביתית

כיום ישנם סוגים שונים של הליכונים ובעזרת בחירה נכונה ובחינה מעמיקה אודות התכונות של ההליכון, אפשר למצוא את ההליכון שהכי נוח ונעים לצעוד עליו ולהגיע איתו למטרות ששמים אותן כיעד. רוב ההליכונים מצוידים במנגנונים ומדדים שונים שמראים למתאמן נתונים שונים שחשוב לו לדעת במהלך האימון – המרחק שעבר, המהירות הממוצעת שלו, קצב פעימת הלב ושריפת הקלוריות.

הנתונים מדרבנים, ומאפשרים להשתפר מאימון לאימון. בריפיט אנו מוכרים הליכונים יד שניה במצב מעולה והליכונים מתצוגות, כדי שכל מי שרוצה להתמיד בשגרת פעילות אירובית ולשפר את בריאותו ואת מצב הרוח שלו – יעשה זאת בקלות!

אהבת את המאמר? שתף\י אותו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
סגירת תפריט
דילוג לתוכן