הנזקים שבישיבה ממושכת ללא פעילות גופנית

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

עידן האינטרנט והדיגיטל הפך לא מעט אנשים לכאלה שיושבים הרבה מאוד שעות אל מול המסך. ייתכן שמדובר בעבודה וייתכן שזהו רק תחביב אך השורה התחתונה היא אותה שורה תחתונה – ישיבה ממושכת ללא פעילות גופנית, בלי להזיז את השרירים ובטווח הארוך – בעלת משמעות לא קטנה עבור הבריאות שלכם. 

מהם אותם הנזקים ולמה הם קורים?

כל אזור בגוף צריך טווח תנועה רחב כדי שלא יתנוון. השרירים צריכים להיות בפעולה, העצמות צריכות לתרגל תנועה ותזוזה וכל אלה ביחד יביאו איתם זרימה טובה ויציבה של מחזור הדם. מה קורה כאשר יושבים הרבה שעות בלי לזוז? בדיוק להיפך השרירים מאבדים מהאלסטיות שלהם, העצמות הופכות לשבריריות ולא חזקות וכל הפעולות הגופניות שתלויות בזרימת דם טובה נשחקות (כמו למשל קצב חילוף החומרים). 

במידה והמצב לא משתנה והגוף לא מקבל מנה טובה ויומיומית של תזוזה ותנועתיות – נזקים אלה יחמירו והתופעות שהם מביאים איתם גם כן ילכו ויחמירו. אחת התופעות הינה השמנה, שלא מזמן הוגדרה באופן רשמי כמחלה.

מהי המשמעות של נזקי ישיבה ממושכת?

לא תמיד מרגישים שעובר משהו על הגוף אך הנזקים מתרחשים בהחלט. להלן כמה תופעות שעלולות להגיע עם הזמן וככל שהישיבה הממושכת מתמשכת ללא תנועתיות במקביל.

  • ניוון וכיווץ השרירים – המשמעות היא קושי בביצוע פעולות יומיומיות ושגרתיות, אפילו הליכה או הרמה של חפצים.
  • קושי במעבר מישיבה לעמידה – העצמות נחלשות ונדמה שהשרירים לא מצליחים לשאת את משקל הגוף.
  • תחושת כבדות – בשל חילוף חומרים איטי ולא מספק.
  • עייפות ועצבות – בשל היעדר ייצור אדרנלין וחומרים כימיים שמעלים את מצב הרוח והמורל.
הנזקים שבישיבה ממושכת ללא פעילות גופנית

מחפשים לעשות פעילות גופנית בבית באמצעות מכשיר כושר?

זקוקים למכשיר כושר לבית או ייעוץ?

גם אם נדמה שלא מדובר בתופעות חמורות – הרי שלאורך זמן ההשפעה שלהם עלולה להחמיר והן עצמן עלולות להעמיק. מי שהבריאות שלו ממילא לא לגמרי טובה יכול להיפגע אפילו יותר וחשוב מאוד לדעת שאפשר לעשות לא מעט דברים על מנת להרחיק את ההשפעה או לדאוג שהתופעות כלל לא יגיעו. לא מדובר בפעילות קשה, נמרצת בהכרח או מאתגרת ולכן חשוב להקפיד שגם ישיבה ממושכת שדרוש לבצע תהיה מאוזנת על ידי תנועתיות מדודה ונכונה, כפי שלכל אחד יתאים באופן אישי.

מה אפשר לעשות על מנת למזער את הנזקים הגופניים?

כאמור, כאשר נוצר מצב של ישיבה ממושכת ללא תזוזה – מה שחשוב וצריך לעשות זה לספק לגוף את התנועתיות הדרושה לו. לקום מדי פעם כדי לעשות הפסקה, לנקות גם את הראש והתודעה, להזיז את השרירים שהיו במנוחה ופשוט לבצע פעילות גופנית כלשהי – ללכת, לקפוץ, למתוח את הידיים והרגליים. מי שעבודה במשרד או ישיבה ממושכת הם חלק בלתי נמנע מאורך חיו – רצוי שישקיע יותר בפעילות גופנית, רצוי בביצוע של הליכה לפחות 3 פעמים בשבוע, למשך כ-40 דקות בכל פעם. 

ריפיט – מכירה של הליכונים יד שניה והליכונים מתצוגה

מרגישים שהגוף שלכם עומד להתנוון? זקוקים למשהו שיניע אתכם לעשות בפעילות גופנית, בזמן ובמקום שמתאים לכם? בריפיט אנו מציעים רכישה של הליכון יד שניה וכן הליכונים  מתצוגה, כדי שתוכלו לנצל את הזמן הפנוי שלכם לחדש את זרימת הדם, להפעיל את השרירים והעצמות ולדאוג לשמור על משקל תקין ובריאות טובה.

אהבת את המאמר? שתף\י אותו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
סגירת תפריט
דילוג לתוכן